30 сентября 2022
Сегодня
01 октября 2022
02 октября 2022
05 октября 2022
06 октября 2022
08 октября 2022
09 октября 2022
12 октября 2022
13 октября 2022
21 октября 2022
22 октября 2022
23 октября 2022
26 октября 2022
30 октября 2022
01 ноября 2022
02 ноября 2022
04 ноября 2022
05 ноября 2022
06 ноября 2022
07 ноября 2022
10 ноября 2022
18 ноября 2022
19 ноября 2022
20 ноября 2022
23 ноября 2022
24 ноября 2022
26 ноября 2022
27 ноября 2022
30 ноября 2022
01 декабря 2022
03 декабря 2022
04 декабря 2022
07 декабря 2022
09 декабря 2022
10 декабря 2022
11 декабря 2022
12 декабря 2022
13 декабря 2022
16 декабря 2022
17 декабря 2022
18 декабря 2022
21 декабря 2022
22 декабря 2022
24 декабря 2022
25 декабря 2022
27 декабря 2022
28 декабря 2022
29 декабря 2022
30 декабря 2022
31 декабря 2022
Журнал
  • Сентябрь
    30
  • Октябрь
  • Ноябрь
  • Декабрь
30.06.2010
BD: Architect designs set for opera in former gulag

UK-based architect Charlotte Skene Catling has collaborated with director Michael Hunt to design the set for the staging of Beethoven's opera, Fidelio, in the remains of the last functioning Gulag in Russia.

The production at Perm 36, on the Siberian border, will be performed by the Perm State P Tchaikovsky Opera & Ballet Theatre.

Skene Catling, co-founder of Skene Catling de la Peña, has designed a site-specific set using the existing structures at the Gulag, which was shut down by Gorbachev in 1988 and is now a designated World Heritage Site. 

250 audience members will be brought to the site as if they were new arrivals at a Gulag, echoing the number of prisoners originally housed in each of the camp's barracks buildings.

Singers, orchestra members and more than 400 extras will lead them through a series of interventions crossing through the eras, from the 18th century origins of Beethoven's piece about a woman who rescues her husband from death in a political prison, to Guantanamo Bay.

"The context of the camp is almost sacred space. This had to be addressed in the design," said Skene Catling. "The ‘sets' are devices that frame elements of the existing context. They are also completely legible as interventions in the space and do not try to disguise themselves as extensions of the existing structures. The historical structures are the context which have the brooding presence of silent witnesses." 

Performances of the opera at Perm 36 will begin in July, with Gobachev due to attend the opening night performance.

поиск